Event jako narzędzie marketingowe

Organizowanie eventów stało się bardzo popularne w Polsce jako skuteczne narzędzie marketingowe i sposób zacieśniania więzów z marką. Każda firma, która zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są relacje między pracownikami i jak dużą wartość marketingową niosą imprezy integracyjne i promocyjne, będzie organizowała lub już organizuje takie wydarzenia.

 

DLACZEGO?

 Firmy ciągle poszukują coraz to nowszych i skuteczniejszych narzędzi komunikacji z potencjalnymi klientami. Organizacja eventu buduje zaufanie i lojalność wobec konkretnej marki. Zaproszenie stałych klientów sprawi, że poczują się oni doceniani. Pozyskując nowych klientów nie zapominajmy o starych. Taki kogel mogel klienteli pozwoli na integrację i różnorodność. Pracownicy poczują się zmotywowani do pracy w firmie, która dba o ich nastrój i samopoczucie. Podczas eventu można zrobić cokolwiek specjaliści od marketingu sobie wymarzą.

 

POMOC W ORGANIZACJI

Doprowadzenie organizacji do skutku jest długotrwałym i czasochłonnym zadaniem. Jeśli ma on być bardzo profesjonalny i wystawny, trzeba zacząć liczyć koszty. Jednak warto zainwestować więcej pieniędzy w takie wydarzenie, żeby samo w sobie było ono świetną reklamą. Nie tnijmy kosztów w zbyt wielu miejscach, żeby później nie okazało się, że to nad czym pracujemy, okaże się całkowitą katastrofą.

W Polsce rynek firm specjalizujących się w organizacji konferencji, kongresów, eventów promocyjnych, integracyjnych oraz wyjazdów pracowników jest duży i szeroki. Jednak gdy klient bardziej zagłębi się w ofertę co poniektórych, zrozumie, że mimo szerokiego wyboru, ciężko trafić na prawdziwą perełkę. Branża eventowa jest zróżnicowana. Prawdziwych profesjonalistów zasłaniają małe, ale bardzo głośne firmy, które często nie mają zbyt dużego doświadczenia. Polecam uważnie czytać ofertę, porozmawiać telefonicznie z przedstawicielem i upewnić się, że wszystkie wymagania, jakie stawiamy agencji, będą spełnione. Często wynajęcie agencji jest znacznie lepszym pomysłem niż organizacja eventu na własną rękę. Oszczędzamy czas i często także pieniądze. Doświadczona agencja specjalizująca się w takich wydarzeniach na pewno bardziej profesjonalnie podejdzie do temu, zastosuje znane sobie metody i dobrze doradzi klientowi.

 

SCENARIUSZ EVENTU

Większość scenariuszów eventowych jest oparta na założeniu, że samo wydarzenie jest organizowane jako nagroda dla pracowników za świetne efekty pracy przy jednoczesnym bloku motywacyjnym kadry firmy. Wyjazdy integracyjne są bardzo skutecznym narzędziem budowania lojalności, motywowania pracowników do dalszego wysiłku i pracowania dla dobra marki. Oddani pracownicy są na wagę złota w dzisiejszym świecie, gdzie każdy zmienia pracę jak rękawiczki, zyskując doświadczenie i nowe umiejętności. Takiego pracownika trzeba przy sobie zatrzymać. Od tego między innymi są takie wyjazdy integracyjne. Ponadto impreza eventowa ma pokazać potencjał zespołu. Kadra firmy znajduje się w całkowicie nowej scenerii i okolicznościach. Nieodłącznym elementem eventów integracyjnych jest organizacja gier dostosowanych do konkretnej firmy.

 

PODSUMOWANIE

To jest oczywiście jedna dziesiąta tego, co można zrobić na eventach firmowych i do czego one służą. Równie dobrze event może być skierowany do wszystkich chętnych. Może to być konferencja, kongres, seminarium lub coś rozwojowego. Ważnym jest, aby świadomie wykorzystać tą opcję jako narzędzie marketingowe. Reklama musi być widoczna, ale nie nachalna, aby osoba uczestnicząca w wydarzeniu, czuła się komfortowo.