Karnawał w firmie – jak zorganizować imprezę karnawałową

Karnawał to idealny czas, aby zorganizować w firmie imprezę dla pracowników lub klientów biznesowych. W zależności od tego, co chcemy osiągnąć, musimy się odpowiednio przygotować. Co warto wiedzieć organizując imprezę karnawałową?

 

Jasno określone cele

Musimy doskonale wiedzieć, co chcemy osiągnąć poprzez takie spotkanie towarzyskie. Jaka jest nasza grupa docelowa – czy to pracownicy naszej firmy, a może klienci biznesowi, z którymi chcemy ocieplić kontakty? W obu przypadkach łatwo ustalić ramy imprezy. Pracownicy potrzebują wydarzenia do większej integracji, zmotywowania się i rozluźnienia. Niech to będzie czas, w którym buduje się lojalność i dobrą opinię o firmie. Takie wydarzenie będzie miało charakter nieformalny. Jednak klienci biznesowi i partnerzy będą potrzebowali nieco więcej atencji podczas przyjęcia. Musi mieć ono charakter bardziej formalny, by sprzyjał rozmowom biznesowym, które mogą wywiązać się dość spontanicznie na takim spotkaniu. Nie zorganizujemy w takim przypadku balu maskowego, bo nie otrzymamy oczekiwanego efektu.

Przygotowanie wydarzenia

Przygotowanie imprezy karnawałowej wbrew pozorom to bardzo ciężka i pracochłonna praca. Dobrze zlecić to zadanie konkretnemu zespołowi w firmie lub zewnętrznej agencji. Wykonają oni wszelkie działania związane z urzeczywistnieniem tej przyjemnej formie integracji. Wybór muzyki, lokalu, cateringu, zabaw i odpowiadanie za umowy i wszelkie szczegóły będą na ich głowie.

Sala karnawałowa

Wybór sali, w której odbędzie się impreza jest kluczowym punktem organizacji. Firm wynajmujących profesjonalne sale konferencyjne lub innego typu jest całe mnóstwo na rynku. Łatwo znaleźć coś, co idealnie będzie odpowiadało naszym potrzebom. Jest to na tyle ważne, że wynajęcie odpowiedniej sali może ograniczyć koszty na dekorację, a jeśli firma zajmuje się kompleksowo obsługą wydarzeń, zaoszczędzimy czas i często pieniądze na wynajęcie cateringu, nagłośnienia, DJ, itp. Świetną możliwością jest wynajęcie wielu sal o różnej funkcjonalności, np. jedna przeznaczona na kolację, w drugiej odbywają się tańce, w trzeciej rozrywki typu bilard lub ruletka, a w czwartej możliwość spokojnego porozmawiania. Jest to różnorodna opcja, która zawsze się sprawdza.

Dobre wibracje

Świetna organizacja imprezy karnawałowej to nie wszystko. Ważne jest również zadbanie o samopoczucie uczestników. Nawet najlepiej wymyślone wydarzenie może okazać się fiaskiem ze względu na niezadowolonych klientów. Pamiętajmy, że to właśnie takie sytuacje mają zbliżać nas samych, więc duża swoboda, prywatne rozmowy i niezobowiązująca zabawa jest konieczna. Takie przyjęcia mają w sobie duży pokład inwestycji w kontakty międzyludzkie, które później mogą zaowocować na współpracy. Jest to również budowanie dobrego wizerunku swojej firmy.